Fram och tillbaka till Åby kliniken

Och där var jag borta ett bra tag. Har vart mycket det senaste och jag har inte haft någon lust att blogga.

Jag har i alla fall fått tid till operation av knät, dom ska bara in och titta om dom ser något typ. Men äntligen ska dom göra något åt knät i alla fall.

Cayennes sår har inte blivit något bättre utan sämre igen. Nu är hon på klinik sedan igår och kommer vara kvar över helgen. Saknar henne något galet mycket. Anledningen är att hon får antibiotika i blodet nu och har en slang på halsen där dom ger henne den. Dessutom ska hon få laser behandling på såret med, antagligen idag. Det kan bli aktuellt att ta hud från andra ställen på kroppen och täcka såret så. Anledningen är ju att det sitter på så dumt ställe. Men dom skar väldigt mycket på såret igår så antagligen fick dom bort det som gjort det sämre med. Jag står fast vid att sår är en hel vetenskap.

Även Draken ska till klinik i nästa vecka. Han snorar ju i ena näsborren fortfarande. Det blir att kolla tänder, eventuellt röntga och gå in i luftrören och kolla. Förhoppningsvis är det något så enkelt som en dålig tand. Men man vet aldrig. Har ju två veterinärer på Cayenne nu och en av dom är duktig på tänder så vi ska träffa henne med Draken, vilket ändå känns skönt. Men det där med att få på honom på en transport och ha honom på ett nytt ställe med massa nya hästar är jag lite orolig över. Speciellt lastningen. När han kom hit för första gången var han ju kolugn och brydde sig inte ett skit om något. Men med mer självförtroende så vet jag inte vad som händer. Haha, tur att han är min lilla pojke och tyr sig så mycket till mig.

Åh, jag saknar Cayenne! <3 Är ju så van vid att gå ut i stallet och höra henne gnägga och bara vilja mysa där ute, hon älskar när man bara är ute hos henne. Uscha, första gången hon är hemifrån här när inte jag bor på stället. Men jag vet att hon behöver detta nu så. Men det är så jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0