Underbara hästar!


Mina hästar är så underbara!


Divan is back. Cayenne alltså, på ett sätt är det rätt skönt, för då vet jag att hon mår bättre och kämpar för att bli bra. Det är ju inte så att hon är elak eller så utan allmänt divig och blir sur om man inte gör som hon ber mig om. Saknat den sidan av henne lite.

Draken är bara allmänt go just nu. Funderar om det kan ha att göra med att han snorar. Men åh, så go han är nu. Han är inte lika påig som han kan vara, han är ju nyfiken på allt, allt, allt. Lite skönt att det var borta idag, samtidigt som det gör mig väldigt orolig. Måste kolla upp honom snart! Kanske var han bara sån idag för att han var kall och trött efter dagens regn nästan hela dagen. Var fint väder i morse så han slapp täcket. På tal om det, la på honom ett helt nytt fleece täcke för att han skulle torka och bli lite varmare. Ett par timmar senare när jag skulle ta av det så hade han lyckats göra sönder det. Omöjligt att ha fleece täcke på honom ju! Nej, men han hade kliat sig så jag trodde han skulle riva stallet så.

Första gången jag sett hästar njuta så av att bli borstade. Draken var ju blöt så jag tog gummiskrapan och skrapa av honom och han ville bestämt klia tillbaka, sedan tog jag en ganska hård borste, samma sak där. Himmla sött. Cayenne tog jag den andra skrapan på för att hon fäller så och vi ska till Åby imorgon och herregud vad hon njöt, samtidigt som hon försökte vara lite divig.

När jag bara stod i stallet fick jag stå emellen dom så att ingen av dom fick uppmärksamhet, för då blev den andra svartsjuk. Första gången Cayenne var direkt svartsjuk! Åh, vad jag älskar dom! Så underbara, så söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0