I'm back for real!

Dags att börja uppdatera igen känner jag. Min blogglust har inte vart på topp. Mest för att det hänt en del med hästarna och dels för att jag haft ont.

Förra måndagen opererade jag knät. Dom hittade ju ingenting dom kunde åtgärda. Så det blir ytterligare månader med sjukgymnastik och eventuellt en till operation. Läkarna verkar inte förstå att jag har så ont så jag knappt kan göra dom övningarna mitt knä behöver för att bli bra. Dessutom är det ju samma jävla övningar jag gjort sedan jag skadade det i mars. Men, men. Kanske borde ta mig till ett annat län, typ Halland. Helt seriöst.

Torsdagen innan operationen var vi på kliniken med Draken. Kollade tänder och gick in med kamera i näsborren, visade ingenting som orsakade snoret. Han snorade ju inte alls något där. Förutom när kameran skulle ut. Veterinren fick i alla fall taget prover, som visade en infektion. Så, idag var sista dagen på behandlingen och jag är så stolt över hur duktig plutten varit.

Cayenne var på klinik i två veckor med såret. Medicin direkt i blodet och laserbehandling. Förra torsdagen fick vi ta hem henne. Min lilla älskling. Som jag hade saknat henne. Såret har gått från fint till äckligt till snart läkt nu. Åh, så skönt att slippa tänka så mycket på såret.

Vi var ju på samma klinik med Draken som Cayenne var på. Så när vi var där med Draken så gick vi mellan dom ibland. Dock var dom tvugna att ha dörrarna stängda däremellan, mest i förebyggande syfte. Förresten var Draken så stressad när vi kom ditt att svetten rann och hans puls var skyhög. Jag blev rädd på riktigt. Han är den som inte är stressad, blir han stressad så brukar det vara borta på 2 sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0