Dyr hästshopping!

Wah, att åka till Svensk ridsport för en grej är farligt. Jag skulle ju bara ha en förbygel till Draken som dom hade en stor. Slutade dock med lindor, schabrack, fleecetäcke och stalltäcket, dessutom var det väl bara stalltäcket som inte var Shockemöle, billigt och bra. Hrm. Farligt för mig eftersom jag gillar de mesta Shockemöle grejerna. Tänkte att jag behövde ett fleecetäcke, vände mig om och där låg ett snyggt Shockemöle, är dock lite skeptisk till den färgen på Draken. I värsta fall får jag väl byta de bara.

Vi var även på Börjes och Hööks ju. På Börjes blev det bara glansspray. På Hööks blev det ett till schabrack, har velat ha det länge nu, sen blev det en grimma, som råkade matcha schabraket, blev även en hövåg och två uppbindningkedjor.

Nu jävlar ska jag komma igång på riktigt med Draken, eller ja, efter vi vart hos veterinären med honom. Vill inte rida honom ifall det är en tand som spökar. Men imorgon kommer hovslagaren och då får jag släppa honom i paddocken innan så han blir lite trött. Inte för att jag tror han kommer göra något men bara för att vara på den säkra sidan.

Om en vecka ska jag operera knät med, känns lite dumt att sätta igång Draken och rida honom några dagar och sedan låta honom stå igen. Men hoppas på att jag bara kan skritta på honom dom värsta dagarna, annars får pappa eller Camilla rida honom. Höhö. Dock vet jag inte om jag vågar skicka upp pappa på Draken med tanke på att dom senaste gångerna jag ridit honom har han försökt sticka. Men, det kan ju även bero på någon tand. Jaja, det blir som det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0