Strömavbrott

Håll på att tappa mössan i stan nr jag skulle hem. Men när jag kom hem låg tak plåtar på marken och tja, bara tur att varken pappa eller hunden blivit träffade. Kändes sådär lockande att sedan gå ut i stallet. Cayenne var hur lugn som helst. Lillen däremot va lite små nervig. Han är ju inte lika van. Sedan när det kom en påse flygandes på honom precis efter att han kollat ort gjorde inte saken bättre. Vi han med halva Draken ungefär innan det blev kolsvart. Jag stod och kylde mitt finger i hans vattenhink efter att jag smällde i Cayennes boxlås. Med tanke på att jag stod där så trodde jag det var Draken som kommit åt lampknappen, men icke, kolsvart så långt man kan se. Stakars plutten, han fattde ingenting och blev nervig och ryckte till för ingenting. Va ju bara att ställa in honom i boxen. Cayenne trodde han försvann och stod och gnäggade på honom utan svar. Haha. Inte förän pappa kom med ficklampan och hon kunde se honom blev hon lugn.

Passade även på att ta ett bad när vi kommit in och pappa fått köpa mat från pizzerian. Jag borde göra det oftare för det är väldigt mysigt med massa tända ljus. Efter en stund kom även strömmen tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0