Hästnapp?

Åkte aldrig till hästaffären idag. Dels orkade jag inte och mest för att vi ändå ska till svensk ridsport på lördag.

Har i alla fall vart ute i stallet och borstat plutten och divan. När hon kom hem från kliniken så kom även hennes diva fasoner fram i stallet. Det är mest och oftast att man ska klia henne, hest mellan bakbenen, och gör man inte det så hugger hon och har sig. Men, men. Om man jämför när vi köpt henne så är det här ingneting. Dock krävdes det ett par år innan det försvanna. Det ända man kan göra är att ignorera det.

Och, Draken, den skiten. Han har sett att Cayenne stått och tiggt genom att lyfta på hoven och böja på nacken utan att få skäll. Så han försöker väl härma henne lite slår med frambenen i stället. Blir ju farligt när han gör så med tanke på att han är så stor och han tänker sig inte för. Räcker att ryta till mot honom, då backar han undan och skäms verkligen. Men några sekunder senare så tar han andra frambenet i stället. Då får man verkligen ryta till, helst när man ser att han är på väg att göra det, då slutar han. Men han måste liksom checka vad det var han inte fick göra.

Förresten. Någon som vet om det finns nappar för hästar? Eller om jag behöver uppfinna det själv? Draken behöver en! Har har stort behov att ha något i munnen. Förut snod han och nafsade mig på handen, plötsligt hade jag min tumme innanför hans läppar. Men oj vad söt och nöjd han såg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0