Idiotisk sjukvård?

Som att jag hade rätt om operation eller? Nej, knappast, men däremot hade jag rätt om att det kommer dröja lång tid innan knät är bra. Ska göra nån såndär röntgen och de kan dröja ett par månader, inte hjälpte det heller att jag påpeka att mitt knä blivit sämre. Men hey, fick inte ens träffa den läkaren jag skulle ju. Suprice, suprice, jag får hoppa på kryckor hela sommaren och hoppas på att om det inte självläker att jag får opereras, tja, till hösten om inte till vintern. Gah, jäkla sjukvård. Dom skiter i hur folk mår och hur ont dom har, allt för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Kanske borde söka mig till en privat läkare, där vill dom i alla fall behålla sina patienter och är väldigt mycket duktigare. Läkaren idag kände ju knappt på knät och sa att jag får vänta på röntgen trots att jag hoppat runt i 2 månader och skrek för att jag hade så ont.

Och, ja, jag gillar inte att jag skriver ut så mycket personligt på bloggen, men nu är jag lite sur på sjukvården. Jävla idiot system. Dessutom borde politikerna ta tag i det här med sjukvården och verkligen gå igenom hur allting funkar och försöka förbättra. En bra början hade ju vart att anställa fler läkare så köerna kortas enormt.

Btw så ska jag ut med bästa Camilla i kväll. Jag har inte vart ute sen öhm, Februari tror jag. Ska i alla fall bli skitkul även om det blir en lugn kväll med mina kryckor. Se om jag hittar några bra handskar/vantar att ha på händerna, får ju för fan nästan skav av kryckorna. Blåsor nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0