God morgon

Red Draken igår i paddocken. Gick väl hyfsat för att vara första gången på ett två delat bett. Jäklar vad stumt och tungt det blev. Föredrar helt klart det tredelade där han blir super lätt och jag behöver knappt ta i honom. Märkte även att mina händer blev betydligt mycket sämre med betet igår. Men när hästen är svår att jobba så sänker jag och vrider jag automatiskt på händern. Nu har jag i alla fall upptäckt varför mina händer blir så hemska. Dessutom har han fått någon konstig ide för sig, han försöker att gå skänkelvikning utan anledning på en långsida i ett varv och det efter en bra jävla stund. Hjälper inte om jag släpper ytterskänkeln helt och använder bara inner skänkeln och tyglarna för att få ut honom igen, men det är näst intill omöjligt. Testade med ett spö i handen och då gick det mycket bättre. Plutten har nog börjat testa mig lite igen. Tur att han gör det på ett snällt sätt.

Måste säga att det är väldigt svårt att skriva med en katt som ligger halvägs över tangentbordet på min hand.
Sitter och väntar på att mamma ska komma hit med. Var ett tag sen vi träffades och nu har hon skaffat sig en bil igen så det är perfa att hon kommer hit så kan vi käka frukost och tjöta innan hon kör mig till sjukgymnasten. Haha, nä, det var faktiskt hon som erbjöd sig. Hm, jag kanske borde torka håret och fixa det innan hon kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0