8 Maj

Underbara, underbara Draken! Har nyss ridit honom för första gången sedan jag skadade knät. Helt otroligt hur duktig han var eftersom han inte gått sedan jag pajade knät och jag ställde ändå krav på honom. Dock mår inte mitt knä bra och hackade upp sig när jag använde skänklarna. Men vad fan gör det när jag ändå kan rida utan att få skitont? Ska försöka mig påt imorgon igen och se hur det går. Tror tyvärr inte jag kommer klara att börja trava med honom än eftersom jag måste sitta ner antagligen. Camilla får komma hit om några dagar och trava med honom några dagar i rad så jag sedan kan börja så smått. Nåt varv klarar jag nog i lättridning. Maha, jag lär ju flyga av honom i början eftersom han har hyfsad luftig trav som gör honom skumpig. Gah. Smällar man får ta när man ska ha en bra häst, haha. Nej, men det är bara jag som tappat vanan och balansen, men det hittar jag nog snabbt. Förhoppningsvis.

Den nya hästen och de andra två hästarna i lilla stallet släpptes ihop idag och jag måste säga att det var väldigt lugnt. Den nya infan sig att vara lägst med en gång och gick undan, men sa ifrån när det blev för mycket för honom. Max 5 minuter med lite smågnabb, sen var det inte så mycket mer, den nya gick för sig själv. Värre lär det bli när alla släpps ihop för sommarbetet, vilket lär ske i slutet av maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0