16 Maj


Det blev en ridtur på Draken idag ändå. Skrittade ut bara. Jag är stolt över att jag vågade rida över ena bron med. Ända sedan jag köpte Draken har jag fasat för att rida över den. Anledningen är att det saknas plankor och bron har känts svajig och ostabil med mindre hästar än Draken. Jag har vart livrädd för att han ska fastna mellan två brädor och att bron ska gå sönder mer och jag ska få ringa 112. Men idag hade dom lagt på nya plankor och jag samlade mod till mig, håller den för en traktor lär den ju hålla för Draken och mig. Vilket den gjorde! Var ju en jävla lång backe med, typ 300 meter eller något som jag red upp för och sedan vände hem igen. Eftersom det var första gången han gick där så var han väldigt tittig vilket gör honom väldigt stum i nacken och går verkligen inte att arbeta. Men när jag hade vänt så vände hans fart och jag kunde arbeta honom utan att knappt ta i honom. Det höll även i sig hela vägen hem, vilket resulterade att jag arbetade honom i form på nästan helt långa tyglar. Anledningen till att det är nästan helt långa tyglar är ju för att ha lite kontroll om han blir rädd och försöker sticka. Man vet ju aldrig vad som händer. Åhå, underbara Drake. Imorgon får han vila i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0