It's you and me against the world

Ett sent första inlägg idag.


Vaknade sent idag som vanligt. Har vaknat flera gånger av att jag smällde huvudet i väggen. Hm.

Har i alla fall vart ute hos mina hästar idag. Åh, kärlek till dom. Borstade och hade mig bara. När jag var kvar satte jag mig på huk inne hos dom och bara var. Dom är så knäppa och underbara. Cayenne skulle bara puffa på mig och äta det höt jag höll på med. Draken bara kollade på mig som om jag var knäpp. Märks att han inte blivit så bra behandlad innan. Fick mig även ett skratt av Cayenne, ja, vissa känner ju till hennes gamla diva fasoner. Hon började med dom idag med när jag skulle lägga på täcket. Hon skulle ju aldrig göra något för att skada mig, men ändå blir hon så sur och hugger när saker inte sker som hon vill.

Var även en hovlsagare och skodde lilla gamlingen Coco. Nämde för Cocos ägare att Draken fick omkull hovlsagaren. Han blir ju uttråkad och sen vet jag inte hur han blivit behandlad i Lettland. Detta hörde hovslagaren och han sa att man brukar hänga upp benen på dom när dom ska skos där, eller i alla fall bakbenen. Det skulle ju förklara varför Draken inte litar på en fullt när man ska lyfta hovarna och då speciellt bak. Hm, har dom inget vett i skallen? Hästar är individer precis som människor även om vi inte alltid förstår varandra. Dom har känslor och förstår dom med.


Kommentarer
Postat av: Linafoto

Svar: Tack så mycket ! :D

2011-02-02 @ 20:55:36
URL: http://linafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0