Slappt

Tizar. En av hästarna i stallet. (Hoppas det är ok med ägaren att jag la upp bilden här)

Wah, slapp dag idag.
Mest vart i stallet och inte gjort ett skit! Jo, jag har ju gett Cayenne hennes medicin, gått fram och tillbaka till hagen i 3 omgångar med Draken och vart social med alla som vart där. Anledningen att jag har gått så många gånger till och från hagen är ju dels för att släppa ut honom i hagen på förmiddagen eftersom han får stå inne på natten och sedan för att ta in honom på kvällen, sedan kan han ju inte stå själv i hagen trots att han går brevid en hage med andra hästar. Han är en lite knasboll. Bara att se när han lyckades gå in i väggen i stället för in i boxen förut. Haha, tredje gången jag ser något av mina djur gå in i väggen, fast dom två andra kan ju skylla på att det var glas där så.

Cayenne har piggnat till ordentligt, det hade hon gjort redan igår. Hon kan nu böja på benet, det kunde hon ju inte innan så hon fick ha det sträkt och liksom rulla det utåt. Sedan så har hon börjat gnägga när jag kommer ut till stallet. Hon är verkligen underbar, tyvärr är vi båda klantiga och skadar oss. Sådan ryttare sådan häst? Tja, i alla fall när det gäller mig och Cayenne. Öhm, Draken och jag har inte fullt nåt det stadiet ÄN.

Funderar på att sova tidigt idag eftersom morgon dagen lär vara fullbokad. Ska först ut i stallet och fixa med Cayenne. Sedan in till stan och träffa en kompis, efter det sjukgymnastik. Lär hamna hos mamma i några timmar där emellan, eller så ringer jag sis och åker till henne om hon är hemma. Efter sjukgymnasten ska jag möta upp Linnea, sedan blir det hem till mig och ner till havet för att fota. Har velat göra denna fotningen hela sommaren typ, så hoppas verkligen på en awesome solnedgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0