Hopp galen häst!

Wha. Cayennes senaste penicillin kur verkar ha funkat. Såret börjar se mycket bättre ut och tempen börjar bli normal. Dock pendlade den extremt mycket upp och ner under kuren, lägsta var väl 34.9 och högsta 39.5, dessutom steg den 3 grader på 3 timmar. Hm. Jaja, så länge hon blir bra nu!

Draken och Blixten är för tajta ute i hagen. Ena hoppar över och den andra kryper under. Draken blev utan Blixten i hagen en dag, då hade vi höjt staketet och han hoppade över, ett par dm ovanför staketet på 140 cm. Jag är fortfarande chockad över hur snyggt det var. Det är ju väldigt lerigt och blött vid grinden nu. Först lugn trav mot för att kolla avståndet typ, trodde nästan han skulle hoppa över. Sedan vände och kom i lugn och samlad gallop mot stacketet och tog det som värsta fjut hindret. Sedan lika lugnt efter han landade. Dessutom med massa fladdrande plastpåsar på. Jag sa att hoppade han över det så ska jag satsa på världscupen i hoppning. Haha. Men att han hoppar så bra utan några muskler och med vila ett tag. Tänk hur långt han kan gå med rätt muskler och rätt träning. Sen kanske han inte hoppar lika lätt med ryttare, men med tanke på hur han är så tror jag inte det kommer bli några problem. Baha, när mitt knä är bra ska jag jobba hos en duktig hoppryttare som vill hoppa med honom.

Jag har förresten gått och blivit förkyld i helgen. Eller är mest bara snorig och nyser nåt otroligt. Hoppas jag är frisk snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0